pt-PTen-GB
  |     |  Secretaria online


Overview

The lecture provides an overview on the courses of internationalisation theories, while focussing specifically on foreign market entry modes and timing of entry. It elaborates further on internationalisation strategies of European SMEs by mean of comparative analysis of German and Portuguese SMEs under consideration of the European SME support framework.

Professor Natalia Ribberink in addition to her professorship at the Hamburg University of Applied Sciences as Professor of Foreign Trade and International Management (AIM), she holds visiting professor positions at the University of Rhode Island (USA), California State University Long Beach (USA), and has a position of external faculty member at the Utrecht University of Applied Sciences (The Netherlands). Before being appointed as a professor, Natalia Ribberink spent five years in the German aviation industry within a large airline alliance.

Program | 18 September 2020 | Room 5H - Universidade Lusíada
12H00

Opening session:

  • Prof.ª Doutora Eng.ª Maria Manuela Martins Saraiva Sarmento Coelho
    Regente da unidade curricular de "Marketing" — 3.º ano da licenciatura em Gestão de Empresa • 2.º ano da licenciatura em Gestão do Turismo
    Coordenadora da licenciatura em Gestão do Turismo
    Faculdade de Ciências da Economia e da Empresa
    Universidade Lusíada
  • Prof.ª Doutora Michelle Lins de Moraes
    Regente da unidade curricular de "Gestão da produção alimentar e de bebidas" — 3.º ano da licenciatura em Gestão do Turismo
    Faculdade de Ciências da Economia e da Empresa
    Universidade Lusíada
12H10

Market & Internationalisation: internationalisation strategies of SMEs in the EU in cross-country comparison.

  • Prof.ª Doutora Natalia Ribberink
    Professor of Foreign Trade & International Management
    Faculty of Business & Social Sciences
    Hamburg University of Applied Sciences

12H40
Closing session:

  • Prof.ª Doutora Eng.ª Maria Manuela Martins Saraiva Sarmento Coelho
    Regente da unidade curricular de "Marketing" — 3.º ano da licenciatura em Gestão de Empresa • 2.º ano da licenciatura em Gestão do Turismo
    Coordenadora da licenciatura em Gestão do Turismo
    Faculdade de Ciências da Economia e da Empresa
    Universidade Lusíada
  • Prof.ª Doutora Michelle Lins de Moraes
    Regente da unidade curricular de "Gestão da produção alimentar e de bebidas" — 3.º ano da licenciatura em Gestão do Turismo
    Faculdade de Ciências da Economia e da Empresa
    Universidade Lusíada
Organisation
  • Prof.ª Doutora Eng.ª Maria Manuela Martins Saraiva Sarmento Coelho
    Regente da unidade curricular de "Marketing" — 3.º ano da licenciatura em Gestão de Empresa • 2.º ano da licenciatura em Gestão do Turismo
    Coordenadora da licenciatura em Gestão do Turismo
    Faculdade de Ciências da Economia e da Empresa
    Universidade Lusíada
  • Prof.ª Doutora Michelle Lins de Moraes
    Regente da unidade curricular de "Gestão da produção alimentar e de bebidas" — 3.º ano da licenciatura em Gestão do Turismo
    Faculdade de Ciências da Economia e da Empresa
    Universidade Lusíada
News

Photogallery
Information